Publicado en Cómic, Hestoria

Hestoria d’Uviéu

Tres l’asesinatu de Fruela l, asocéden-y nel tronu una serie de reis de curtia duración nel tronu, afortunadamente, y que nun apurren nada destacable a la hestoria d’Uviéu. Nin siquier a la monarquía polo xeneral.


El descendiente de Fruela ye un neñu de pocu tiempu, poro, nun puede ocupar entá’l tronu, asina que ye nomáu rei Aurelio (768-774), que tresllada la corte, según les cróniques, a Llangréu. Fina de manera natural, cosa rara nesa convulsa dómina.

Asocéde-y Silu, (774-783) qu’establez la so corte en Pravia. Taba casáu con Adosinda, fía d’Alfonso l, nieta de Pelayo y hermana del asesináu Fruela.
Quepe destacar de la so esposa Adosinda la educación y preparación del so sobrín Alfonso, herederu lexítimu de la corona, según la protección contra los aspirantes al tronu, yá que como yá vimos yera xente peligroso.

Silu constrúi un templu en Pravia qu’entá ta de pies. Santianes de Molenes de Pravia y, equí vien lo importante, ordenó asitiar nella una llábana na que podía lleese: «Silu prínceps fecit», digo que podía lleese, pero non que fuera fácil.

Yera un llaberintu de 285 lletres que puede lleese de 47.700 formes. Una S nel centru y 4 tes, una en cada esquina.
Un adelantráu al so tiempu. Inventor de los llaberintos, los rompecabeces y el cubu de Rubik.
Tres la so muerte asocéde-y Mauregato (783-788), del cual les cróniques nun dicen nada bono, nin siquier malu del tou, ensin pena nin gloria.
Depués reinaría Bermudo l el Diáconu (788-791), que’l so máximu aciertu foi abdicar y dexar pasu al herederu de la corona: Alfonso ll el Castu. Esti sí tien que ver tou con Uviéu.


HISTORIA DE OVIEDO.


Tras el asesinato de Fruela l, le suceden en el trono una serie de reyes de corta duración en el trono, afortunadamente, y que no aportan nada destacable a la historia de Oviedo. Ni siquiera a la monarquía en general.


El descendiente de Fruela es un niño de corta edad, por lo tanto, no puede ocupar aún el trono, así que es nombrado rey Aurelio (768-774), que traslada la corte, según las crónicas, a Langreo. Fallece de manera natural, cosa rara en esa convulsa época.


Le sucede Silo, (774-783) que establece su corte en Pravia. Estaba casado con Adosinda, hija de Alfonso l, nieta de Pelayo y hermana del asesinado Fruela.
Cabe destacar de su esposa Adosinda la educación y preparación de su sobrino Alfonso, heredero legítimo de la corona, así como la protección contra los aspirantes al trono, ya que como ya hemos visto era gente peligrosa.


Silo construye un templo en Pravia que aún está en pie. Santianes de Pravia y, aquí viene lo importante, ordenó colocar en ella una lápida en la que se podía leer: «Silo prínceps fecit», digo que se podía leer, pero no que fuera fácil.


Era un laberinto de 285 letras que se puede leer de 47.700 formas. Una S en el centro y 4 tes, una en cada esquina.
Un adelantado a su tiempo. Inventor de los laberintos, los rompecabezas y el cubo de Rubik.
Tras su muerte le sucede Mauregato (783-788), del cual las crónicas no dicen nada bueno, ni siquiera malo del todo, sin pena ni gloria.
Luego reinaría Bermudo l el Diácono (788-791), cuyo máximo acierto fue abdicar y dejar paso al heredero de la corona: Alfonso ll el Casto. Este sí tiene que ver todo con Oviedo.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *