Publicado en Artículos

Enseñances del coronavirus…

Habíemos dío a trabayar, teníemos comprada una entrada pa un conciertu, tábemos preparando un viaxe y, de sópitu, un día de mediaos de marzu vímonos zarraos en casa por un virus que, nun principiu, parecíanos lloñe.

El confinamientu por mor del andanciu xeneró que los ritmos vitales aselaren y que cuestiones como’l consumu o los niveles de contaminación baxaren a niveles históricos; un estudiu de la la Universitat Politècnica de València incluso constató que los cielos españoles taben de media un 64% más llimpios.

Ciertamente, si nos paramos a cavilar, ¿nun será que l’estilu de vida que llevamos xenera desequilibrios climáticos? ¿nun será qu’esos desequilibrios aumenten la probabilidá de que lleguen pandemies? ¿nun será que la llamada «normalidá» nun yera tala? Siguir igual qu’enantes de marzu de 2020 sería, según dellos espertos, continuar alimentando a la mesma maquinaria que, de mano, nos causó malura.

Asina’l virus ta dándonos unes pautes pa una nueva mena de vivir «sele y consciente» que tien, pal mio entender, tres pegoyos: la empatía, la humildá y la mesura:

Fai falta empatía pa facenos conscientes de la nuesa fraxilidá, y de la importancia de cuidar al otru, conocíu o non, frente a la enfermedá; toos somos vulnerables y toos somos sustanciales.

Ye necesaria humildá pa comprender que nun somos lo único importante nel planeta; de fechu solo somos, según el sociológu Boaventura de Sousa Santos, un 0,01% del mesmu polo tanto ¿por qué nos permitimos el luxu de perxudicar al 99,9% de la biodiversidá que nos arrodia?

Y, a lo cabero, precísase mesura nel consumu y nos ritmos de vida, pues nun necesitamos tanto, nin a tan baxu preciu, nin tampoco tan inmediatamente, si nun queremos romper con esa empatía y esa humildá.

Pa rematar, según l’estudiosu Jorge Riechmann habemos d’aspirar a «romper les inercies mortales. Deprender del trauma. Sentir. Alendar. Contemplar. Caminar. Trabayar. Amar. Esos verbos esenciales». Que’l virus sirva pa que vivamos sele y d’una mena consciente y que venga, como diz el cantar, «un tiempu meyor».

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *