Publicado en TIEMPU

El tiempu pal branu, de calor estremo

Les temperatures podríen tar bien percima de lo normal esti branu en munchos países d’Europa. El cambéu climáticu tuvo un impactu significativu nos branos d’Europa nos últimos años. Polo xeneral, reparóse un aumentu nes temperatures promediu mientres la temporada de branu en munches rexones d’Europa, xuntu con eventos estremos de calor más frecuente ya intensos.

En 2022, Europa esperimentó’l branu más templáu enxamás rexistráu, con múltiples foles de calor, temperatures que batieron récords, seques y quemes forestales en dellos países.

N’España’l branu de 2022 foi’l más calorosu de la hestoria desque se tienen rexistros. Los datos amuesen que la temperatura medio de xunu, xunetu y agostu foi de 24ºC, esto ye, 2,2º C percima de la media y 0,4ºC percima del branu de 2003 que, hasta la fecha, fuera’l más templáu rexistráu.

Pero ¿cómo va ser esti branu n’Europa? ¿Va Ser bien templáu? ¿Vamos Tener más o menos agua de lo normal? Analizamos la previsión estacional de xunu, xunetu y agostu.

Un branu más templáu de lo normal en casi toa Europa

Les previsiones indíquennos que ye bien probable que vivamos un branu muncho más templáu de lo normal na mayor parte d’España, Francia, Italia, Grecia, Croacia, Serbia, Reinu Uníu, Irlanda, Suiza, Albania, Eslovenia o Austria. Nel restu d’Europa (salvu nel norte de la Península Escandinava) vamos vivir un branu más templáu o llixeramente más templáu de lo normal.

Les altes temperatures pueden tener un impactu negativu na salú humana, especialmente en grupos vulnerables como los neños, los vieyos y les persones con problemes de salú presistentes. Les foles de calor pueden aumentar el riesgu de golpes de calor, deshidratación, enfermedaes respiratories y cardiovasculares, y otros problemes de salú rellacionaos col calor.

De xacíu, daqué que nos esmolez y enforma, son los alimentos y l’agua. El calor y l’ambiente seco tien tamién un impactu na agricultura.

Les altes temperatures pueden tener un impactu negativu na salú humana, el campu, les quemes o n’as acutes hídriques

Los cultivos pueden sufrir estrés por calor y seca, lo que puede amenorgar el so rendimientu y calidá. Amás, los cambeos nos patrones de precipitación pueden afectar la disponibilidá d’agua para’l riego, lo que puede tener un impactu negativu na producción agrícola.

Tocantes a les reserves hídriques, la situación puede tornase complexa al faer mas calor y fomentase la evaporación. Un branu bien templáu puede aumentar la demanda d’agua para riego, consumu humanu y actividaes recreatives, lo que puede poner presión nos recursos hídricos.

Amás, la falta de precipitaciones puede amenorgar la disponibilidá d’agua duce en ríos, llagos y acuíferos, lo que puede tener un impactu na disponibilidá d’agua para usu domésticu, agrícola ya industrial.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *