Publicado en Curiosidaes

Ella ye ‘Nieve’, la ñácaru más antigua d’Europa

Ella ye ‘Nieve’, la ñácaru más antigua d’Europa que revela cómo yeren los embaranzos fai 10,000 años

Reconstrucción artística del antiguu entierru infantil. 
Creitu: Mauro Cutrona

L’afayu de ‘Nieve’, la ñácaru más antigua atopada n’Europa, revela cómo les muyeres llevaben los embaranzos prehistóricos cuando empecipió l’agricultura.

El cuerpu de Nieve soterraose con una tela afatada con conchitas. Al morrer, la so madre llevola’l  barganal del so senu, nun cabestrillo especial para cargar ñácaros naciellos. A partir d’ello, un equipu de científicos afayó que, fai 10 mil años, los Homo sapiens yá teníen curiaos especiales para les muyeres en periodu de xestación. Asina se llevaben los embaranzos prehistóricos.

Los entierros infantiles tan antiguos son desaxeradamente raros, detallen los autores del estudiu. A partir de los sos dientes, los investigadores determinaron que ye la ñácaru más antiguu d’Europa. El casu de ‘Nieve’ foi escepcional porque, amás, caltúvose la tela cola que’l ñácaru foi envolubrada. Esto foi lo qu’atoparon.

¿Cómo yeren los embaranzos mientres la Prehistoria?

Alredor del empiezu de l’agricultura, los Homo sapiens empezaben a tener considerancies especiales para los embaranzos prehistóricos. Nel casu de Nieve, por casu, sábese que los miembros de la comunidá cargaren con un cabestrillo mientres la so curtia vida. Y lo que ye más: soterraronla de manera ritual, con delles cuentes alredor de la tumba.

El cuidu y detalle colos que foi soterrada suxuren que Nieve foi bien querida polos sos familiares y seres cercanos, espliquen los científicos. Anque nun se caltien la envoltura orixinal, les perforaciones que se fixeron nes conches indiquen que daquién les enartó para coseles a un treme más complexu, que riquió hores de trabayu.

Una ilustración del entierru de ‘Nieve’, qu’amuesa al ñácaru envueltu nun cabestrillo afatáu con conches. | Creitu: Mauro Cutrona

Los investigadores piensen que la cobertoria de Nieve podría venir de tela especial para ñácaros, o de la ropa interior de dalgún de los miembros de la comunidá. Acordies con l’antropóloga Claudine Gravel-Miguel, de la Universidá Estatal d’Arizona, el cabestrillo col que s’arropó a Nieve usense dende muncho primero de qu’ella naciera:

«Les resultancies del estudiu suxuren que los miembros de la comunidá del ñácaru usaron les cuentes mientres un períodu considerable antes de coseles nun cabestrillo, posiblemente pa caltener al ñácaru cerca de los padres mientres dexaben la so movilidá, como se ve en dellos modernos. grupos de pañadores», escriben pa Journal of Archaeological Method and Theory.

Xeneralmente, esti tipu d’adornos acomuñase al xéneru, estatus ya identidá del ñácaru. Sicasí, según documenta Science Alert, los autores nun refuguen que pudiera «ser una forma de protección espiritual». Por ello, los autores suponen qu’ésta ye una de les primeres evidencies de cuidu infantil que se tienen na hestoria.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *