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Breve hestoria d’Halloween

¿Por qué amarutamos n’Halloween? Curtia hestoria del Halloween. Orixinariamente, naz de la hestoria celta y cristiana. Onde estos primeres marcaben el final de les colleches como la dómina del Samhain, que significaba’l fin del branu. Siendo dichos meses los díes más fríos y escuros del añu.

Para los celtes, el 31 d’ochobre simbolizaba’l nuevu añu, coincidiendo col solsticiu de seronda. Onde faíen fogates de gran tamañu col fin d’estornar los espíritos malinos.

Cuando los romanos empezaron a tomar los territorios celtes, el Papa Bonifacio IV estableció’l día 1 de payares como día sagráu. Más comúnmente conocíu como’l día de tolos santos. Qu’en inglés ye “All Hallow’s Eve”, que la so contracción ye la palabra Halloween (Morton, 2013).

Simbolismu social

Podemos imaxinanos qu’esta fiesta ye sinónimu de bruxes, pantasmes y gatos negros. Ya inclusive bisarmes o’l mesmu diañu. Y ye que, esto nun ye d’estrañar cuando la hestoria diolu una connotación “maléfica”. Los celtes, so la creencia de qu’esistíen presencies escures o lúgubres, emplegaben mázcares para fuxir d’estes entidaes.

Presencies qu’acomuñaben con un peligru para les persones, dada la creencia de que los muertos volvíen a la vida de dalguna manera, como lo yera por mediu del espíritu (Trevarthen, 2010).

Por esti motivu, nos viaxes a América y Reinu Uníu, el costumes de les families celtes fueron adoptaes pola población de dichos países. Quien, de la mesma, tamién fueron amestando personaxes ficticios de la lliteratura d’aquel entós a dicha festividá.

El mieu social na temática d’Halloween

Col pasu del tiempu, Halloween foi importante pal desenvolvimientu del entretenimientu. Yá sía en películes (Satan’s Little Helper, 2004, de Jeff Lieberman), series televisives (primer temporada d’American Horror *Story, producida por Ryan Murphy y Brad Falchuk), lliteratura (El monte de les ánimes, 1861, de Gustavo Adolfo Bécquer) y música (Ghost). Que la so finalidá de tala temática ye infringir mieu por aciu del estímulo sorpresa o la mira.

Xeneralmente, esti tipu de xéneru nel cine busca activar zones rellacionaes cola ansiedá. Particularmente con episodios de llerza. Ello ye que desenvuélvense mecanismos defensivos al igual que’l trestornu d’estrés postraumático (TEPT), xenerando una adaptabilidá na redolada.

¿Por qué amarutamos en Halloween?

L’efectu neurolóxicu del disfraz. ¿Trick or treat? Sabemos que, esta festividá, celebrada n’Estaos Xuníos (EE. UU.) y dellos países anglosaxonos, motiva a padres de familia a incluyir a los neños nel actu d’amarutase.

Aspeutu qu’afala al menor a desenvolver la so imaxinación a la de dexase tomar un rol activu, como’l de conde Drácula o bruxa.

Ye ciertu que los amarutes dexen a les persones xugar un rol o papel nel que s’empleguen actitúes del personaxe a asonsañar. Esto tien un papel psicolóxicu importante nel desenvolvimientu social, conductual y emocional que medien los procesos mentales complexos.

Y ye que, munches de les actividaes basense na planeación y organización del disfraz, adoptándose identidaes y llogrando, asina, un efectu psicolóxicu de reflexu onde puede idealizase quién quier sese, pa qué y por qué. Pos los amarutes nun dexen de ser una forma comunicación nel mundu modernu.

¿Qué zones cerebrales actívense?

  • Septum llateral: Encargar de los procesos amestaos al prestar, el mieu y modula los procesos cognitivos.
  • Mesencéfalo: Esta área ye la orquestadora de los estímulos sensoriales, amás del responsable de los impulsos de los núcleos auditivos, visuales y mecanismos de pagu.
  • Amígdala medial: Rellacionada col comportamientu social. Coles mesmes, regula les emociones del neñu énte impulsos escitantes, como’l mieu.
    Hipotálamo ventral y anterior: Caltienen un equilibriu óptimo de temperatura y frecuencia cardiaca, causada pola adrenalina y noradrenalina. De la mesma, esta zona encargase del control fayadizu d’endorfines, rellacionaes cola felicidá.

Activación de dopamina en relación a la motivación y toma de decisiones: a) Esploración: Cómo s’amuesa en diverses árees como’l séptum, ínsula, tálamu, árees visuales, hipotálamo, hipocampu, xiru supramarginal y árees motrices; b) Esplotación: Cuando s’espón al suxetu actívense la ínsula anterior y posterior, cuerpu estriáu, xiro angular, precuña y árees visuales; c) Esploración>Esplotación: Reparar en comparancia qu’esisten más rexones activaes n’esploración que n’esplotación d’una acción; siendo complementu pa realizar una acción. Imaxe de Li et al. (2021)

Comportamientu social nel papel del disfraz

La festividá d’Halloween o día de los muertos (fiesta tradicional mexicana) ye xuna forma d’espresión onde se representa xuna figura n’alusión a la festividá. Yá sía como pantasma, bruxa o catrina.

Xuna respuesta a por qué amarutamos en Halloween atopase en Nelson (2000), quien mentó qu’el disfraz ayuda a la mente a crear una realidá basada na fantasía. Lo que motiva al amarutáu a que pueda inclusive desinhibirse con un disfraz que-y dexe esperimentar la fantasía nun contestu social d’iguales.

Verdaderamente, el tar amarutáu dexa esconder la nuesa identidá volviendo al so portador anónimu. Pos crea un efectu lliberador similar al que se produz al consumir bébores alcohóliques. Esibiendo emociones, sentimientos y deseos que, dientro d’un contestu social, suelen reprimise (Hoge, 1988).

Conclusión

A lo llargo d’esti percorríu pudimos analizar les influencies del Halloween dientro de la sociedá. Non solo dende una cuestión histórica, sinón tamién cómo la mesma sociedá constrúi conceutos a los que l’humanu nun entiende. Munches ocasiones por medrana a lo desconocío o aquello a lo que nun s’atopa respuesta.

Otramiente, pudimos reparar los procesos nel desenvolvimientu cerebral que trai’l disfraz na celebración. Amás del desenvolvimientu social de los mesmos.

Finalmente, dimos un apunte de la forma na que la temática del mieu fíxose presente como dominiu públicu en series de televisión, películes, llibros y música.

Por tou esto, podríamos dicir que la celebración tiense presente a lo llargo del añu ensin ser Halloween.

Referencies bibliográfiques

  • Hoge, J. D. (1988). Valuable Social Learning from Halloween Fun. Social Education52(6), 458. https://www.learntechlib.org/p/159871/.
  • Li, C. W., Lin, C. Y., Chang, T. T., Yen, N. S. y Tan, D. (2021). Motivational system modulates brain responses during exploratory decision-making. Scientific reports, 11(1), 15810. https://doi.org/10.1038/s41598-021-95311-0
  • Morton, L. (2013)Trick or Treat: A history of Halloween. Reaktion Books.
  • Nelson, A. (2000). Halloween costumes and gender markers. Psychology of Women Quarterly, 24(2), 137-144. https://doi.org/10.1111/j.1471-6402.2000.tb00194.x
  • Riezler, K. (1944). Psicología social del miedo. Revista del Centro de Estudiantes de Filosofía y Letras. The American Journal of Sociology, 49(6), 102-118. http://revistas.filo.uba.ar/index.php/centro/article/view/1172/762
  • Trevarthen, G. A. (2010). The Celtic origins of Halloween transcend fear. Phi Kappa Phi Forum90(3), 6-7.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

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