Publicado en Museos

142 semeyes qu’el Muséu del Pueblu d’Asturies espón en Madrid

Los asturianos y los sos animales: los 142 semeyes qu’el Muséu del Pueblu d’Asturies espón en Madrid. Xunetu A. Fernández Lamuño, «El matrimoniu Boto», valle de Trabáu (Tinéu), 1968. El Muséu Nacional d’Antropoloxía inaugura la esposición qu’enceta la relación ente persones y animales al traviés de la hestoria na redolada asturiana 21

Trátase d’imaxes nes que casi cualquier asturianu podría reconocer la representación de la so hestoria, la so identidá rexonal y parte de los sos antecedentes culturales. Y sicasí, por cuenta de la so acertada selección y a un mayor distanciamientu respecto al públicu madrilano y nacional, al que-y resulten más ayenes, la selección de fotografíes que configuren la nueva esposición del Muséu Nacional d’Antropoloxía de Madrid suponen xuna nueva esploración a les llendes na relación que xune a persones y a animales. Unes semeyes fotográfiques de dambos seres cola redolada asturiana como telón de fondu.

El próximu xueves, 22 de xunu, inaugurase en Madrid esta selección de 142 instantánees (82 fotografíes enmarcaes y 62 nuna proyección) qu’el Muséu del Pueblu d’Asturies entamó en collaboración cola institución madrilana. Nél va tar disponible l’amuesa hasta’l 1 d’ochobre de 2023 y va haber un actu de presentación nel que van participar Juaco López y Fernando Saez Lara, los directores de dambes entidaes, asturiana y madrilana respectivamente.

La humanización o sacralización al animal, la visión antropocéntrica occidental, les capacidaes cognitives nel contactu de lo humano y lo animal, ya inclusive la considerancia y protección civil y política de los animales son dalgunes de les perspectives que la esposición ufierta al espectador pa reparar la interacción ente dambos seres vivos al traviés de la fotografía.

Escoyóse l’ámbitu asturianu, pero’l conxuntu de semeyes quier revelar un mensaxe universal». «Dacuando nun se sabe si escoyóse fotografiar a la persona o al animal ¿irracional? como motivu principal de la semeya», esplica’l muséu xixonés. La caza d’un llobu que consiguió apigurar a tou un pueblu na plaza mayor; la semeya d’un perru cola so adinerada dueña nun estudiu fotográficu; o’l percorríu d’una llabradora al pie de dos de les sos vaques tirando un carru en metá del campu. Con semeyes tan desemeyaes ente sí recueye la diversidá de formes históriques que l’home tuvo p’averase a lo animal.

«La relación ente los humanos y los animales tien xuna llarga hestoria llena d’idees categóriques con ensame de matices», suxure’l Muséu del Pueblu d’Asturies, quien tamién recuerda la gran llista de cuentos y lleendes establecíos en redol a la figura d’animales que podíen comunicase colos humanos, «daqué que na actualidá paez qu’heredaron puramente los neños y les persones con capacidaes cognitives diverses, que la so interacción con determinaos animales ye más intensa que la del restu de les persones».

Dende l’asociación de valores categoriales a unes y otres especies animales hasta la Declaración de los derechos de los animales (promovida pola UNESCO y aprobada pola ONU en 1978), esta esposición fotográfica quixo incluyir casi #cualquier aspeutu na relacionalidad humanu-animal.

Trátase de la cuarta collaboración ente’l Muséu asturianu y el muséu antropolóxicu, y nel so ampliu percorríu poles interacciones humanes colos animales, estremen l’amuesa n’apartaos, según el tipu de relación que nes semeyes establecense col ser animal.

Pueden ser «unu más de la familia», nel casu de les mascotes. «Como realidá particular asturiana, la vaca tamién ta bien presente, dada la importancia d’esti animal na so economía», añeden. Bien pertinentes son tamién aquelles imaxes qu’inclúin a neños al pie de animales, «amuesen un aspeutu lúdicu, nel que l’animal podría ser consideráu como un xuguete»». Tamién, afigúrase xuna relación de «compañeros de trabayu» ente homes y muyeres y especies utilizaes nel campu asturiano, como los caballos o los pollinos.

La cría como sustentu» contémplase como xuno de los venceyos más contradictoriu y especial, porque «implica que les mesmes persones que los curiaben teníen que matalos». Inclúyense amás la caza y la pesca como medios de subsitencia y como actividá deportiva. Y a lo último, atópase quiciabes la relación más primitiva ente seres humanos y otros seres vivos, ye la visión del animal como enemigu». Nella, premiábase la caza d’animales con mayor valor de peligrosidá, como llobos, osos, foinos y xabalíes, que s’esibíen como un troféu».

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *