Publicado en Día de...

Día Mundial de la vida silvestre y de la naturaleza

El 3 de marzu celebra’l Día Mundial de la Vida Montesa, tamién conocíu como Día Mundial de la Naturaleza, una efeméride que pretende concenciar del valor de la fauna y la flora selvaxes.

El 3 de marzu celebra’l Día Mundial de la Vida Montesa, tamién conocíu como Día Mundial de la Naturaleza, una efeméride que pretende concenciar del valor de la fauna y la flora selvaxes. El lema d’anguaño 2024 ye Conectar a les Persones y al Planeta: Esquizando la Innovación Dixital nel Caltenimientu de la Vida Montesa

En 2024 céntrase na innovación dixital al serviciu del planeta Principales amenaces para la vida montesa. A les puertes de la sesta estinción masiva del Holocenu

El 20 d’avientu de 2013, l’Asamblea Xeneral de la ONU estableció’l 3 de marzu como’l Día Mundial de la Vida Montesa, col propósitu d’aumentar la conciencia sobro la importancia de la fauna y la flora selvaxes. Esta fecha conmemora l’aprobación en 1973 de la Convención sobro’l Comerciu Internacional d’Especies Amenaciaes de Fauna y Flora Monteses (CITES), xuna pieza clave na protección de les especies frente al comerciu internacional.

Enantes, el día fuera designáu como Día Mundial de la Vida Montesa nun resolvimientu de la Conferencia de les Partes en CITAR, mientres la so 16ª xunta en Bangkok en 2013. Cola participación de 183 estaos miembros, #CITAR sigui siendo xuna ferramienta crucial pal caltenimientu de la biodiversidá, regulando’l comerciu de la fauna y la flora monteses.

L’enfoque del Día Mundial de la Vida Montesa 2024 empobinase a destacar cómo les tecnoloxíes y los servicios de caltenimientu dixital pueden potenciar la protección de la vida montesa, el comerciu sostenible y llegal d’especies, según l’harmoniosa convivencia ente humanos y animales. So la tema Conectar a les Persones y al Planeta: Esquizando la Innovación Dixital nel Caltenimientu de la Vida Montesa, reconozse l’impactu de les intervenciones dixitales nos ecosistemes y les comunidaes nun mundu cada vez más interconectáu.

Atopamos somorguiaos nuna revolución dixital global que ta baltando les barreres escontra una gobernanza dixital más inclusiva y equitativa, dexando que toos puedan beneficiase del potencial del tresformamientu dixital. Anque la fienda dixital» ta amenorgándose gradualmente cola meyora de la conectividá, entá esisten alredor de 2.700 millones de persones en tol mundu qu’escarecen d’accesu a Internet. En promediu, solo’l 36 % de la población de los países menos desenvueltos y en desenvolvimientu ensin accesu directu al mar ta conectada. Les muyeres y los mozos son los más afectaos pola falta d’accesu a Internet o la falta d’habilidaes dixitales necesaries p’aportar a oportunidaes llaborales.

La innovación tecnolóxica facilitó la investigación, la comunicación, el rastrexu y l’analís d’ADN nel caltenimientu de la vida montesa, apurriendo ferramientes más eficaces y precises. Sicasí, la desigualdá nel accesu a estes nueves ferramientes, la contaminación ambiental y l’aplicación insostenible de ciertes tecnoloxíes siguen siendo desafíos críticos pa llograr la inclusión dixital universal antes de 2030.

El 3 y 4 de marzu va tener llugar un eventu d’altu nivel na see de la ONU en Nueva York que puede siguise na televisión online (UN web TV) de la organización. Igualmente, dende la ONU animase a que cada unu pueda entamar el so propiu eventu utilizando la etiqueta #DíaMundialDeLaVidaSilvestre y pon a disposición dellos materiales promocionales que pueden usase.

Principales amenaces pa la vida montesa

Atopamos con una serie de desafíos qu’amenacien la supervivencia de la vida montesa nel nuesu planeta y plantegen un grave peligru pa los ecosistemes y les especies que dependen d’ellos.

La perda d’hábitat figura ente les principales esmoliciones, col tresformamientu de tierres naturales n’árees urbanes y agrícoles qu’amenorga drásticamente los espacios disponibles pa la vida montesa. A esto suma la fragmentación del hábitat, provocada pola construcción d’infraestructures qu’estremen y aisllen poblaciones animales, enzancando la so supervivencia.

La contaminación, yá sía del aire, agua o suelu, tamién exerz xuna presión considerable sobro la vida montesa. Los productos químicos tóxicos alterien los ecosistemes, carecen a los animales y alterien el so comportamientu, amenaciando la so capacidá de reproducción y supervivencia.

El cambéu climáticu añede xuna capa adicional de complexidá, col aumentu de les temperatures y los cambeos nos patrones de precipitación qu’afecten directamente a los hábitats naturales y ponen en riesgu les especies que dependen d’ellos.

Per otru llau, la introducción d’especies invasores representa xuna amenaza significativa pa la vida montesa autóctona, compitiendo por recursos y espaciu, arrobinando enfermedaes y depredando sobro les poblaciones locales.

La esplotación insostenible de recursos naturales, como la pesca y la caza, xuntu cola caza furtiva y el tráficu illegal d’animales y partes d’animales, completen el panorama d’amenaces qu’enfrenta la vida montesa en tol mundu.

Estos desafíos, interrelacionaos y complexos, riquen acciones alcordaes a nivel global pa encetalos de manera efectiva. Dende’l caltenimientu de hábitats hasta la regulación del comerciu d’especies y l’amenorgamientu de la contaminación, ye crucial tomar midíes decisives pa protexer la vida montesa y caltener la riqueza natural del nuesu planeta.

A les puertes de la sesta estinción masiva del Holocenu

Acolúmbrase xuna aveseda perspectiva nel horizonte de la biodiversidá global, cola posibilidá d’una sesta estinción masiva, tamién conocida como la estinción masiva del Holocenu», según alverten numberosos espertos y defensores del mediu ambiente.

L’informe de la ONU del añu 2019 sobro la biodiversidá refundia cifres alarmantes: envalórase qu’alredor d’un millón d’especies tán amenaciaes, como resultancia directa de la influencia humana y los efectos del cambéu climáticu.

La naturaleza deteriorase a una velocidá nunca vista por culpa de la nuesa demanda de más comida y combustible. Un 75 % de los ecosistemes terrestres y un 66 % de los marinos yá tán “gravemente alteriaos”. Más d’un 85 % de les güelgues qu’esistíen en 1700 perdiéronse. L’informe asegura qu’esti enclín puede frenase, pero namá “con cambeos tresformadores” en tolos aspeutos de les nueses interacciones cola naturaleza.

«Llista Colorada d’Especies Amenaciaes» de la Unión Internacional pal Caltenimientu de la Naturaleza (UICN) resalta que más de 44.000 especies tán en riesgu d’estinción, ye dicir el 28 % de toles conocíes anguaño. A la cabeza d’esti peligru tán les cícadas (70 %), siguíes de los anfibios (41 %), los tiburones y rayes (37 %), los petones de coral (36 %), les coníferes (34%), los crustáceos escoyíos (28 %), los mamíferos (26 %), los reptiles (21 %) y les aves (12 %).

Nel contestu d’esti día mundial enfrentamos a una encruciada crítica pal futuru del nuesu planeta que nos convida a cavilgar sobro la urxencia d’actuar frente a les crecientes amenaces qu’enfrenta la biodiversidá. Dende la perda d’hábitat hasta la contaminación y el cambéu climáticu, los desafíos son apolmonantes y complexos. Sicasí, metanes esta crisis, atopamos un rayu d’esperanza: la posibilidá de tomar midíes tresformadores y xuninos nun esfuerzu global pa protexer y caltener nuesa invaluable heriedu natural. El llamáu ye claru: tenemos d’enfrentar esta realidá con valentía y determinación, comprometiéndonos a salvaguardar la vida montesa pa les xeneraciones vinientes. La hora d’actuar ye agora, primero que sía demasiao tarde.


En Zenda queremos xuninos a esta celebración con un concursu de relatos naturalmente patrocináu por Iberdrola Iberdrola #DíaMundialdelaNaturaleza #DíaMundialdelaVidaSilvestre
🗓️Hasta’l domingu 17 de marzu.
💵2.000 euros en premios.
👉Bases ya inscripciones

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *