Publicado en Día de...

Día Internacional de la Llingua Materna

Güei, 21 de febreru, celébrase’l Día Internacional de la Llingua Materna. La idea de celebrar esti día foi una iniciativa de Bangladesh. Foi aprobáu na Conferencia Xeneral de la UNESCO de 1999 y llévase a cabu en tol mundu dende l’añu 2000. La UNESCO cree na importancia de la diversidá cultural y llingüístico para les sociedaes sostenibles. Nel marcu del so mandatu en pro de la paz, trabaya para caltener les diferencies de cultures ya idiomes que fomenten la tolerancia y el respetu de los demás.

Les llingües, coles sos complexes implicaciones para la identidá, la comunicación, la integración social, la educación y el desenvolvimientu, tienen una importancia estratéxica para les persones y para tol planeta. Sicasí, por cuenta de los procesos de globalización, cada vez tán más amenaciaes o sumen por completu.

Cada dos selmanes sume una llingua y llévase consigo tou un patrimoniu cultural ya intelectual. Siquier el 43 per cientu de les 6000 llingües que se calcula que se falen nel mundu tán en peligru d’estinción. Solo unos centenares de llingües tienen realmente cabida nos sistemes educativos y nel dominiu públicu, y menos d’un centenar #utilizar nel mundu dixital.

Les sociedaes multilingües y multiculturales esisten gracies a les sos llingües, que tresmiten y caltienen de forma sostenible les conocencies y les cultures tradicionales. Por eso, tenemos de curiar de toles llingües.

La Unesco recuérdanos que «la diversidá llingüística atópase cada vez más amenaciada con un mayor númberu de llingües que sumen. Cada dos selmanes, como promediu, una llingua sume, llevándose cola so desapaición tou un patrimoniu cultural ya intelectual. Les sociedaes multilingües y multiculturales esisten al traviés de les sos llingües, que tresmiten y caltienen les conocencies y les cultures tradicionales de manera sostenible.»

[☺iframe width=»723″ height=»406″ src=»https://www.youtube.com/embed/QrRcWbN7ueQ» title=»International Mother Language Day» frameborder=»0″ allow=»accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share» allowfullscreen /iframe]

Cuando les llingües esmorécense, tamién lo fai’l ricu tapiz de diversidá cultural del mundu. Tamién se pierden oportunidaes, tradiciones, memoria, modalidaes úniques de pensamientu y espresión, recursos pervalibles para garantizar un futuru meyor.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *