Publicado en Alimentos, Curiosidaes

Un bugre de 20 quilos foi’l frutu d’una gran xornada de pesca.

¡Miren lo que salió de la mar! Esti impresionante bugre de 20 quilos foi’l frutu d’una gran xornada de pesca. ¿Daquién tien dalguna suxerencia de recetes para un bugre tan grande?

El bugre ye como se llama al bogavante  n’Asturies

La fema ye más apreciada que’l machu y el tiempu de cocción ye’l responsable de la calidá final. El bugre ye, dende’l puntu de vista gastronómicu toa una xoya marina. La cabeza escuende la so parte más preciada y el salpicón ye’l so meyor condimentu.

Ye’l bugre o Homarus gammarus, crustáceu al que, amás, conózse-y como lubrigante (frecuente denominación en Galicia) o bugre (n’Asturies, onde tamién se fala del bogavuelo, un bugre con un tamañu casi XXL). Frente a la famosa llagosta, pariente bien cercanu, tien menor tamañu y, para munchos, más sabor.

Habitante de fondos de roca y arena, a ente dos y 50 metros de fondura, la so base d’alimentación sumo, sía que non, calamares, sepias y pulpos con pequenos moluscos y peces. Tienen fama de ser animales nocherniegos agresivos y solitarios, con un pesu que varia de los 300 gramos a los cuatro o cinco quilos. Dende’l puntu de vista gastronómicu ye toa xuna xoya marina, pol so sabor a mar y el contraste de testures de les sos distintes zones carnoses. Principalmente na so cabeza, escuende la parte más preciada, el coral y sabrosa carne acoloratao (con una parte más cruxiente que’l cuerpu de color blancu y otra más cremosa). L’amiestu de los sos distintos partes (dacuando, con dalgún otru mariscu) da llugar al salpicón, tou un hit de la cocina con mariscu, basáu nuna receta en fríu, que’l so orixe foi l’aprovechamientu de les arrayadures marines. El so frecuente arreglo ye xuna vinagreta y, munches vegaes, cebolla o güevu duru y non tantes pimientu.

¿Ye saludable?

Amás de sabor y posibilidaes gastronómiques, el bugre ye bien interesante dende’l puntu de vista nutricional. Asina, esti crustáceu tien altu conteníu en vitamina A, lo que favorez vistir, y casi toles del grupu B, que resulten clave pal metabolismu de la proteína; sobremanera, B3, curiosa pa los deportistes; y B12, que contribúi a la xeneración de glóbulos coloraos y al caltenimientu del sistema nerviosu central. El so poderíu nutricional paezse al del besugu, al tener potasiu, magnesiu y fósforu, que, respectivamente, favorecen el tonu muscular, el sistema inmunitariu y los güesos, respeutivamente. Y, al so favor, el bugre tien bien poca grasa y xunas 86 caloríes.

Pero tamién presenta dalgún hándicap. «Tien un pequenu problema: la so gran cantidá de sal pol altu conteníu en sodiu y, por eso, hai que tener cuidáu si tiense la tensión alto».

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *