Publicado en Asturies, Turismu

Ocho pueblos guapos d’Asturies

8 pueblos guapos d’Asturies preciosos a fartar. Afayámoste los conceyos más pintorescos d’Asturies, remansos qu’aguarden una sublime guapura.

 

Asturies ye una inmensa colección d’aldegues pintoresques, verdes montes, formosos valles y pequenos pueblos con infinitos encantos. Al marxe de grandes ciudaes, esta Comunidá Autónoma ufierta rincones preciosos a fartar. Por esti motivu, ellaboremos un llistáu con 8 pueblos preciosos que non te puedes perder.

Cuideiru ye un pequenu conceyu costeru d’Asturies con un paisaxe increíble y #unu sableres úniques bien cerquina de verdes montes. La mayoría de los sos habitantes dediquense a la pesca y l’agricultura, pero tamién a la ganadería. Esti pueblu ta declaráu Conxuntu Hestóricu Artísticu y podemos estremalo en dos zones. Per un sitiu ta la zona de los pixuetos, con cases na fastera del monte habitaes polos pescadores de la zona. Per otru llau ta la zona de los caízos, que toma la cai principal que da accesu al restu del pueblu y onde s’atopa la zona d’oficios y comercios.

Ello ye que nesta zona tienen el so propiu dialectu, el pixuetu, qu’anque hai delles persones que la falen, adulces va cayendo en desusu. Esta combinación de mar y monte, al pie de el so especial enclave, faen que Cuideiru ufierte una estampa única.

Ribesella

Ribesella ufierta planes para tolos gustos: el so interesante Cascu Históricu, el vistosu Paséu del muelle, el Paséu de la grúa, la ermita de Guía, les sos numberoses sableres o les cueves de Tito Bustillo, declaraes Patrimoniu de la Humanidá pola UNESCO. Pel centru de la villa pasa’l Camín de Santiago de la Mariña, polo que si te animes a faer esta ruta, vas poder esfrutar de los sos encantos.

Visitar les sos cueves, comer en dalgún de los sos restoranes con vistes al mar o bañate en dalguna de les sos cales para contemplar l’atapecer son planes ineludibles si visites la localidá. Tou esto ensin escaecete de dar un paséu pol so cascu antiguu para afayar les sos pintoresques cais y les sos belles places.

Llastres

El pueblu de Llastres atópase n’una llomba, polo qu’ufierta unes increíbles vistes al Mar Cantábricu. La so arquitectura caracterizase poles sos cases blanques y los sos teyaos coloraos, lo que llevó a les autoridaes a declaralo Conxuntu Hestóricu-Artísticu. Nél vamos atopar un puertu pesqueru, la Sablera de La Griega y una plaza cola ilesia del pueblu.

Amás, si yes fan de la serie Doctor Mateo’, quiciabes te suenen dalgunos de los sos rincones, pos sirvió d’escenariu para la famosa ficción. Si visites esti pobláu, aprovecha para pasiar polos cantiles cercanos para esfrutar de les impresionantes vistes panorámiques de tola zona.

Llanes

El conceyu de Llanes allúgase na mariña oriental d’Asturies, con montes verdes a un llau y el mar Cantábricu al otru. El so cascu antiguu ye unu de los principales curiosos, cola so impresionante muralla medieval arrodiándolo. Dientro d’estos murios, destaquen les cais estreches y empedraes, les places y edificios históricos como la Basílica de Santa María del Conceyeu. Amás, cuenta tamién con sableres allucinantes como la del Toró, la de Sablón o la de Barru.

Otru puntu destacáu d’esti conceyu ye la posibilidá de practicar deportes acuáticos o d’esfrutar de l’animada vida nocherniega del puertu. La so competición de piragüismu, el Descensu Internacional del Sella, axunta cada añu a miles de visitantes na zona.

Tazones

Tazones ye un formosu pueblu de la mariña central d’Asturies. El so puertu ye unu de los puntos más interesantes, y el meyor llugar para esfrutar d’una comida a base de pescáu y mariscu frescu pexe na zona. Pasiar per esta zona para ver los barcos pesqueros y les colorides cases que la arrodien ye un puntazo. Otru puntu interesante ye la Ilesia de San Roque, que data del Sieglu XVIII y ta nel centru del pueblu. Tampoco puede faltar una visita al so faru, con espectaculares vistes de la mariña.

Amás d’afayar les sos cais y comer mariscu, tamién ye bien recomendable que pruebes la so sidra y los sos dulces típicos, como les casadielles. Si visites la localidá n’agostu, vas poder esfrutar de la Fiesta del Asturcón, con espectáculos ecuestres y bailles folclóricos.

Villaviciosa

Villaviciosa ta asitiáu nel centru d’Asturies y destaca polos sos monumentos y por ser un pueblu productor de sidra. El cascu históricu ye lo más destacao, con una gran Plaza Mayor arrodiada d’importantes edificios como’l Conceyu o la ilesia de Santa María de la Oliva. Tamién destaquen dellos palacios y cases señoriales de los sieglos XVII y XVIII, como’l Palaciu de los Miranda.

Amás, atópase mui cerca de la sablera de Rodiles, con sable finu, agües cristalines y bones foles qu’atraen a los surfistas de la zona. Otra zona que non te puedes perder ye la Ría de Villaviciosa, una reserva natural qu’alluga gran variedá d’especies d’aves y otros animales acuáticos. En septiembre, esti conceyu celebra la Fiesta de la Sidra, qu’inclúi la degustación de delles sidres, música en vivos y actividaes rellacionaes cola cultura asturiana.

L.luarca ye un pueblu costeru conocíu pol so puertu pesqueru, el so cascu históricu y el so apolmonante patrimoniu arquitectónicu. El puertu ye’l so principal curiosu, con barcos pesqueros pero tamién de recréu, amás de cuntar con una gran variedá de restoranes para esfrutar de los pexes de la zona. El so cascu históricu ye otru puntu a tener en cuenta, col Campusantu de L.luarca como principal curiosu, unu de los más bellos d’España.

Otru puntu d’interés ye la Ermita La nuesa Señora de los Blancos, una construcción que s’alza nun cantil sobro’l mar. Amás de la so arquitectura y la so mariña, L.luarca tamién ye famosu pola so gastronomía, colos platos de mariscu y la sidra natural como elementos estrella.

Somiedu

Somiedu destaca pola so fauna, patrimoniu cultural y paisaxes. El so Parque Natural ye unu de los principales curiosos, onde vamos poder esquizar innumberables senderos que percuerren los sos montes, valles y llagos, y onde habiten osos pardos, llobos y urogallos. Nel pueblu vamos poder tastiar platos tradicionales como la fabada asturiana, el corderu asáu, la carne de xata, el quesu de Cabrales o la sidra natural.

Equí tienen llugar la Feria del Miel, onde se tastien distintos tipu de miel; o la Fiesta de l’Alzada, que recrea l’antiguu treslláu de recielles d’oveyes dende’l monte hasta la zona de camperes iverniza.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *