Publicado en Montes

Julia González, la neña de 10 años que conquista’l visu más altu de Picos d’Europa

Julia González Sopeña, la neña de 10 años que conquista’l visu más altu de Picos d’Europa. Julia nel cume de Torrecerredo

Con apenes diez años la cabraliega coronó’l cume de Torrecerredo, el techu de los Picos d’Europa y del Cordal Cantábricu.

Con apenes diez años, Julia González Sopeña, vecina de Po de Cabrales, yá sabe lo que ye encarar unu cume de casi 2.700 metros. Y ye que la pequeña coronó nin más nin menos que Torrecerredo, tou un techu de los Picos d’Europa y del cordal cantábricu.

Ye parte de la última xeneración d’una familia con una llarga tradición montañera. Bastante ye que el so padre, Sergio González Bada, ye guarda del abelugu del Urriellu y el so primu, Jorge González Bada, guarda del abelugu d’H.ou de Los Cabrones, ostenta’l récord de ser el cabraliegu más nuevu en xubir al Urriellu, con ocho años d’edá.

Ellos dos fueron, precisamente, los qu’acompañaron a Julia nel so particular ritu iniciático. Sergio González Bada esplica qu’un ascensu como’l qu’acaba de completar Julia «nun se plania nun día». «Empezamos a cubrir etapes, ensin faer el percorríu completu», apunta y resalta que, nesti casu, l’ascensu de Julia foi «cuestión de tiempu y esperar». «Ella l’añu pasáu quixo xubir, pero pasóse-y el branu», indica.

Destaca qu’esa afición «yá surdió de fai enforma tiempu» na so fía, que dende pequeña amosó «moliciones». Y ye que na familia la precocidá a la d’enfrentase a los cumes ye una tónica, una y bones Jorge González Bada coronó’l Urriellu «yá con ocho años, al igual qu’otru primu». Julia, esplica’l so padre, «siempres escuchó falar del monte y de les coses cotidianes de los abelugos» y «con ocho años yá xubió al abelugu del Urriellu».

N’efectu, esta nueva cabraliega con tan solo 8 años empezó a realizar percorríos polos más de 120 kilómetros de la Petrina Verde de Cabrales. «Con ella salimos a caminar pembaxo pel hibiernu», afirma Sergio, que resalta que la so fía tamién «ta de practicar esquí y coses asina». Tres trés díes d’espera, hasta que llegó’l momentu fayadizu poles condiciones climatolóxiques, padre y fía empezaron el so ascensu’l 13 de xunetu, al que s’incorporó Jorge González Bada na base del Torrecerredo.


Jorge González Bada y Julia González Sopeña

El llogru, magar tou, nun foi fácil. «Como Alcaraz tuvo baxones na final de Wimbledon, Julia tamién pasó por esos momentos», almite’l so padre, magar matiza que «la mayoría del percorríu foi sacáu adelantre por ella mesma» y «a pesar del calor pudo llegar». Considera que «ye un arguyu que lo haya consiguíu». Sergio González Bada indica que la xubida llevola a cabu «en cuatro hores y media, y a la vuelta con más tranquilidá». «Comimos nel cume, paramos a enfrescar nos neveros, nos recostamos en zones de solombra…» numbera.

En total fueron «xunas 11 hores» d’aventura, ideales para «esfrutar d’esi tiempu que los padres siempres queremos tener pa tar colos fíos, ver les sos coses y escuchalos». Un ascensu y descensu qu’aprovechó para «dir esplicándo-y la naturaleza de les formaciones caliares de los picos, lo que ye un h.ou, la flora…», magar almite que la so fía «controla de naturaleza casi más que yo». Reconoz que «l’Urriellu ye’l próximu retu que tien nel horizonte… pero hai qu’esperar». Para eso queda enforma tiempu de «practicar con cuerdes y caciplos hasta cuando ella crea que ta preparada».

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *