Publicado en Asturies, Viaxes

L’antiguu viveru que se convirtió na piscina natural más deseyada d’Asturies

La recuperación d’un espaciu abandonáu dotó a esta población asturiana d’una de les piscines naturales más belles d’España. Una antigua cetárea de finales del sieglu XIX -un viveru de crustáceos que s’alimentaba de forma natural con agua del mar-, nel pueblu asturianu de Tapia de Casariego, ganóse un xustificáu buecu ente les sableres más belles d’Asturies. Fízose con una combinación perfecta de diversión, sostenibilidá arquitectónica y bon gustu.

El pasáu balleneru de Tapia de Casariego puede sentise entá nel ambiente. Con el baxamar, la sablera d’Anguileiro, La Furada y San Blas xúnense formando unu de los más bellos arenales de la Mariña Occidental d’Asturies. La sablera d’Anguileiro, tamién conocida como La Grande ye la xoya de la corona.

Les meyores sableres d’Asturies. Equí ye fácil ver la bravura del cantábricu, que se revuelve esplumosu a los pies del cantil. Ye lo que tienen estes sableres: son toa guapura, pero tamién tienen el so parte selvaxe. D’ende que la esistencia de la piscina d’agua salao de Tapia de Casariego sía xuna bendición cuando’l mar amuésase indomable inclusive pa los surferos qu’alleguen a la Mariña Verde a la busca de bones foles.

Percorriendo’l paséu verde, sobro los cantiles, escontra’l mirador de Os Cañois, unu puede imaxinar l’anchu cercu que dexaben nel mar el pasu d’aquellos antiguos balleneros que salieron del so puertu. Y xustu antes de llegar, atópase la piscina.

La cetárea atopase n’abandonu dende escontra muncho tiempu, anque caltenía’l so foso, el muriu de piedra qu’escoltaba’l camín d’accesu y les plataformes sobro les roques pa les antigües construcciones de la instalación. Güei, tres el proyectu del arquiteutu Jovino Martínez Sierra del 2010, la cetárea convirtióse nuna bella piscina. Xuna recién intervención sirvió para reacondicionar la infraestructura.

 

ARQUITECTURA Y PAISAXE. Asitiada al pie d’un cantil, nel paséu de la Guardia, la intervención alterió al mínimu’l llugar. La sienda baxa revistida de madera por aciu ramples y escaleres hasta la zona de bañu y solárium, integrándose na topografía predresa del enclave y calteniendo l’horizonte natural. «La guapura y la potencialidá del llugar determinó xuna intervención na mariña cantábrica xenerando nuevos vectores y formes de relación, convirtiendo’l suelu y plataformes en superficies y movimientos que faen posible otra forma de rellacionase col paisaxe». dixo Martínez Sierra al describir el proyectu.

El nuevu espaciu xeneráu revitaliza un llugar degradáu. Onde antes solo había abandonu, agora hai un llugar pa la diversión. Basta ver a los guah.es saltar en bomba dende’l cantu de la zona de baños. L’accesu ye gratuitu y a la calidá de l’agua del mar xune l’ausencia del sable que depués llena engabitase na ropa, asina que tou son ventayes.

 

El fluxu d’entrada y salida del mar realízase al traviés d’un sistema de compuertes que dexa la renovación continua del fluxu de l’agua y que se remana manualmente. Espliquen en Tapia de Casariego qu’Antonio Alonso Bedia «Toño del Modernu» cuntó qu’había que da-y 1400 vueltes al mecanismu d’enllenáu y vacíu. Un procesu que se fai con ayuda de les marees. “Nun sabía que me queríen tanto”, dixo precisamente Alonso Bedia cuando s’inauguró la piscina, que tien el nome d’esti socorrista y pioneru del surf como homenaxe.

PISCINA ANTONIO ALONSO BEDIA «TOÑO DEL MODERNO»
Cai  Francisco González Villamil, 44,

33740 Tapia de Casariego, Asturies
Precio: Entrada llibre

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *