Publicado en NATURA

Luna de fresa, el segundo eclipse penumbral del año.

Xunu ye un mes señaláu para los amantes de los fenómenos astronómicos y esta mesma nueche podrá vese unu de los más estelantes: la lluna de fresa‘. Esti eclís penumbral va provocar que la lluna esmúzase al traviés de la solombra esterior de la Tierra llogrando asina un sutil pero formosu escurecimientu de la superficie del satélite.

Munchos son los fenómenos astronómicos que pudimos vivir mientres el confinamientu como la Superluna Rosa o la Superluna de les Flores, que solo pudimos vivir dende los nuesos balcones. Agora que se dexa’l desplazamientu dientro d’una mesma provincia, vamos poder esfrutar entá ye más si quepe de los próximos por llegar, como la Lluna de fresa.

Este mesmu vienres, 5 de xunu, produzse’l que ye’l segundu eclís penumbral llunar del añu por detrás del qu’asocedió a principios de 2020, el 10 de xineru concretamente. Inda vamos poder esfrutar d’otros dos más no que resta d’añu.

Un eclís llunar namá puede tener llugar cuando hai Lluna llena y el satélite ta alliniáu tantu col Sol como cola Tierra, que s’asitia metanes dambos astros. L’eclís penumbral, un fenómenu que nun resulta bono de percibir, produzse cuando la Lluna somorguiar nel conu penumbral de la Tierra anque ensin tocar la zona de máxima escuridá, la umbra, la solombra que sí toca la cara visible del satélite nun eclís total.

Esti eclís ye conocíu como ‘Lluna de fresa’, yá que ye’l nome col que tradicionalmente bautizóse n’Estaos Xuníos a esti eclís por coincidir cola curtia temporada de la collecha de freses nel mes de xunu.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu