Publicado en Fiestes

La vendimia de Cangas sigue recuperándose y llogra la meyor collecha en cuatro años

Los bodegueros de la Denominación d’Orixe recueyen 115.000 quilos d’uva de bona calidá, magar los hongos y los ataques de la fauna.

El balance de la vendimia dexó prestu nes bodegues de la Denominación d’Orixe Protexida (*DOP) vieno de Cangas, que recoyeron 115.000 quilos d’uva. Una cifra que supon la meyor collecha en cuatro años, doblar la llograda en 2018 y amontar la producción más d’un 30 per cientu con respectu al añu pasáu. Cumplióse, amás, l’oxetivu que se marcaren los miembros del sellu protexíu, que yera superar los 100.000 quilos d’uva.

La vendimia d’anguaño foi más temprana de lo que vien siendo habitual, adelantrándose unos 20 díes en comparanza con campañes anteriores. Como siempres, la recoyida empecipió n´Ibias, la segunda selmana de setiembre, pero a los pocos díes yá daba empiezu tamién en Cangas. Esti adelantu de la vendimia foi favorecíu pel branu secu que se vivió.

La variedá más abondosa recoyida foi albarín blancu, que representa un 36 per cientu del total recoyíu, siguida por albarín tintu, carrasquín, mencía y verdejo negru, del que solo se recoyó un 7 per cientu, por cuenta de que la rápida maduración provocó que dellos recímanos perdieren agua y se pasificaran.

Los productores aseguren que la collecha foi bona, pero nun escaecen qu’este foi un añu complicáu para’l viñéu, especialmente pol ataque de les enfermedaes fúngicas mientres la primavera, en concretu del mildiu. Tampoco hai qu’escaecer los daños causaos en dellos viñeos pola fauna como xabalíes y páxaros. Sicasí, les colleches llograron caltenese ya inclusive amontase respectu al añu pasáu.

Una de les bodegues qu’aumentó considerablemente la so producción con al respective de 2019 foi Monesteriu de Corias, que pasó de meter en bodega 32.000 quilos d’uva a más de 50.000 nesta collecha. Una cifra que satisfai al bodegueru Víctor Álvarez, qu’añede que, amás de la cantidá, la calidá de la uva recoyida «ye bona» y espera qu’esti ameyoramientu que notaron calténgase’l próximu añu, cuando va tener nuevos viñeos en producción.

Una de les últimes incorporaciones a la DOP, la bodega Acampecer, de Luciano Gómez, triplicó anguaño la so producción. Recoyó 14.000 quilos, yá que incorporaba nueves parceles a la producción. Y anque reconoz que para él foi bon añu, nun escuende que tuvo los sos entueyos coles enfermedaes.

La bodega Antón Chicote recoyó’l so meyor collecha de los postreros trés años con 2.000 quilos d’uva más, que-y faen sumar 10.000 en bodega. Asegura que ta contentu cola vendimia, pero recuerda que «para velo en botella inda queda enforma trabayu na bodega».

En cifres d’años anteriores caltiense la bodega Vides, de Beatriz Pérez, qu’esplica que nel so casu se queda con una producción d’unos 20.000 quilos.

Según la DOP, esta vendimia foi la más temprana de los últimos años, dándose por rematada’l 7 d’ochobre. El mayor volume d’actividá dio l’última fin de selmana de setiembre, cuando se recoyeron 20.000 quilos d’uva.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu