Publicado en Curiosidaes, NATURA

Preparaos para dar la bienvenida al branu en Stonehenge (ensin movenos de casa)

English Heritage va emitir online l’amanecer dende esti xacimientu neolíticu de casi cinco mil años, consideráu históricamente un llugar sagráu Eclís solar: Horariu y ónde ver «l’aníu de fueu”. Solsticiu de branu: llega’l día más llargu del añu. Ver Stonehenge


Atardecer en Stonehenge (AndyRoland / Getty Images/iStockphoto)

Los sos oríxenes son inciertos. Esisten teoríes variopintes rellacionaes cola construcción d’esti vastu complexu de piedra -dende la participación nella de xigantes o estraterrestres- y colos sos usos -monumentu funerariu o escenariu musical- al empar qu’hai quien lo consideren la resultancia d’unu de los primeros exemplos de trabayu n’equipu. Ver tour virtual.


Seya como quier, lo cierto ye que Stonehenge ye un impresionante xacimientu neolíticu de casi cinco mil años, una obra maestra de la inxeniería arrodiada d’un halo de misteriu qu’adquier especial notoriedá mientres el solsticiu de branu. Y ye qu’esti rincón, asitiáu barganal de Salisbury, nel sur d’Inglaterra, catalogáu pola Unesco xuntu con un círculu de piedra na cercana Avebury como patrimoniu de la humanidá, tien un gran significáu espiritual y cultural.

Los espertos creen que la construcción de la estructura inicial -un círculu de piedres- llevose a cabu d’una sola vegada fai unos cinco mil años. Dende va décades, miles de persones axúntense equí’l 20 y el 21 de xunu para contemplar l’atapecer y la salida del sol del día más llargu del añu detrás de la famosa Heel Stone. Sicasí, anguaño, el llugar va anochar y va amanecer en solitariu por culpa de la pandemia, qu’obligó a cerrar la cortil al públicu hasta’l 4 de xunetu.

Anque nun sía en tierres ingleses, naide va quedase ensin un espectáculu especialmente significativu pa les comunidaes druíes y paganes. El English Heritage, l’organismu públicu que promueve el patrimoniu históricu, va tresmitir online al traviés de les redes sociales el ocaso d’esti sábadu y la salida del sol del domingu, lo que va dexar qu’espectadores de too el mundu tengan la oportunidá d’esfrutar del fenómenu dende les sos cases.

 Una maravía milenaria

A pesar de que les interrogantes qu’arrodien Stonehenge son infinitos, los espertos concluyeron que la construcción de la estructura inicial -un círculu de piedres- llevose a cabu d’una sola vegada fai unos cinco mil años. Con posterioridá, mientres l’últimu periodu neolíticu, alredor del 2.500 a.C., añedióse-y una piedra circular, xera na que se presume que trabayaron cientos de persones utilizando namá ferramientes primitives.

Emplegaron dos tipos de piedra, les sarsen, d’arenisca, más grandes y pesaes, dispuestes en dos formaciones paraleles que formaben una ferradura y un círculu esterior, y les denominaes “piedres azules”, que s’asitiaron ente los dos conxuntos de sarsen pa crear un doble arcu. Pa ello, los científicos determinaron que tuvieron que construyise canteres a kilómetros de distancia y escurrir sistemes de tresporte.

Stonehenge ilustra les conocencies astronómiques de la dómina y la so aplicación na inxeniería.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu